Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en Algemene voorwaarden

 

    In 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (‘Verordening’ of ‘AVG’) rechtstreeks van toepassing in alle lidstaten van de Europese Unie. De Verordening is de opvolger van de Wet bescherming persoonsgegevens in Nederland. Het doel van de Verordening is om twee belangen te waarborgen:

    1. de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van hun gegevens en
    2. het vrije verkeer van persoonsgegevens binnen de Europese Unie (‘EU’).  

    Door deze nieuwe wet is het belangrijk – zowel voor u als voor mij – dat u weet wat ik als pedicure voor het uitvoeren van een verantwoordelijke voetbehandeling over u vast moet leggen. Met deze voorwaarden geeft u mij automatisch toestemming voor het noteren en bijhouden van bepaalde persoonsgegevens.

     

    Door het maken van een afspraak geef ik pedicure Jolanda Meeldijk van Voetzorg Nieuw-Vennep toestemming om de volgende met gemerkte gegevens in zijn/haar automatiseringssysteem/klantenbestand vast te leggen.

     

    Voor:

    ⃝          Het opnemen van mijn N.A.W.-gegevens zoals naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, e-mailadres etc., noodzakelijk voor administratie, facturering en contacten met overige (medische) personen zoals artsen, verzorgende, (wijk)verpleegkundige, podotherapeut en/of meewerkende collega pedicure.

    ⃝          Het opnemen en noteren van mijn voetklachten op een papieren en/of digitale voetenkaart voor het goed kunnen uitvoeren van de behandeling / verzorging van mijn voetproble(e)m(en). Ook voor collegiaal overleg en/of een eventuele doorverwijzing naar de behandelende (huis)arts en/of andere (medische) disciplines.

    ⃝          Het vastleggen van mijn medische gegevens die van groot belang zijn voor de voetbehandeling zoals allergie, huidproblemen, hartproblemen (gebruik   bloedverdunners), het hebben van diabetes, vaatproblemen, etc.

    ⃝          Het eventueel digitaal nemen en vastleggen van foto`s van mijn voetprobleem met betrekking tot controle van de vooruitgang van de behandeling en eventueel voor collegiaal overleg en/of doorverwijzing naar andere (medische) disciplines.

     

    1. Algemeen
    Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Voetzorg Nieuw-Vennep en een cliënt waarop  Voetzorg Nieuw-Vennep deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

    2. Diensten
    Voetzorg Nieuw-Vennep zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en ook volgens de code van de Voetverzorger.

    3. Afspraken
    Behandellingen vinden uitsluitend op afspraak plaats. Afspraken kunnen telefonisch of via Whats App  en mail worden gemaakt. De cliënt dient bij verhindering van een afspraak deze zo spoedig mogelijk – uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak – aan Voetzorg Nieuw-Vennep door te geven. De afmelding kan telefonisch of per e-mail of Whats App geschieden.

    Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, dan mag Voetzorg Nieuw-Vennep 100% honorarium voor de gereserveerde tijd aan cliënt doorberekenen

    Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de praktijk komt, dan mag Voetzorg Nieuw-Vennep de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen.

    Bij verhindering door overmacht hoeven beide partijen zich niet aan bovenstaande verplichtingen te houden. Overmacht omvat datgene wat de Wet en jurisprudentie daarover zegt.

    4. Tarieven en betaling
    Voetzorg Nieuw-Vennep vermeldt alle tarieven van behandelingen zichtbaar op de website van Voetzorg Nieuw-Vennep als ook in de praktijk (zie informatiemap). Aanbiedingen zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of de voorraad strekt.

    De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de instrumentele behandeling en eventuele producten, contant, pinbetaling of betaalverzoek te voldoen. In uitzonderingen waarbij sprake is van onvoorziene omstandigheden, mag de cliënt de factuur per overboeking betalen. De cliënt stelt zich hiermee verplicht om de factuur per omgaande over te maken aan Voetzorg Nieuw-Vennep. Bij in gebreke blijven van betaling, kan de pedicure na de verlooptijd van factuur en aanmaning, het openstaande bedrag ter incasso te stellen aan een deurwaarder. De hieruit vloeiende kosten komen geheel voor rekening van de client.

    6. Werkwijze, persoonsgegevens & privacy
    Voorafgaand aan de eerste behandeling vindt een kleine anamnese plaats. Hierbij wordt gekeken of er sprake is van eventuele gezondheidsproblemen en wordt de reden van de afspraak met u doorgenomen. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om de juiste en volledige gegevens m.b.t. ziektes, aandoeningen en allergieën te geven. Op deze manier kan vooraf worden beoordeeld of er sprake is van een contra-indicatie en kunt u mogelijk doorverwezen worden naar een medisch-pedicure, podotherapeut of uw huisarts. Bij het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige gegevens is  Voetzorg Nieuw-Vennep niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen van de behandeling. De persoonlijke gegevens worden door Voetzorg Nieuw-Vennep opgenomen in een geautomatiseerd systeem en behandelt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Uw persoonlijke en medische gegevens worden uiteraard nimmer aan derden verstrekt. Gegevens kunnen uitsluitend met toestemming van de cliënt ter beschikking worden gesteld aan andere disciplines zoals huisarts of medisch specialist. De cliënt heeft te allen tijde recht op inzicht in de eigen behandelgegevens.

    7. Geheimhouding
    Voetzorg Nieuw-Vennep verplicht zich tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt verteld tijdens een behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.

    De geheimhouding vervalet indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, Voetzorg Nieuw-Vennep verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

    8. Aansprakelijkheid
    Voetzorg Nieuw-Vennep niet aansprakelijk worden gehouden voor schade, van welke aard dan ook, die is ontstaan doordat cliënt onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.

    9. Beschadiging en diefstal
    Voetzorg Nieuw-Vennep is niet verantwoordelijk voor verlies, beschadiging of diefstal van persoonlijke eigendommen die door cliënt zijn meegenomen naar de praktijk. De pedicure zal zorgvuldig met uw eigendommen omgaan. De pedicure is verzekerd voor wettelijke aansprakelijkheid en is aangesloten bij de geschillencommissie via de brancheorganisatie Provoet. De pedicure heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. De pedicure meldt diefstal bij de politie.

    10. Garantie
    Voetzorg Nieuw-Vennep geeft één week (zeven dagen) garantie op de behandeling en op de producten. Deze garantie komt te vervallen indien:

    De cliënt andere producten dan de door de pedicure geadviseerde heeft gebruikt.

    • De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.

    * de cliënt de adviezen niet heeft opgevolgd

    • De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen twee werkdagen heeft opgevolgd.

    * de cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing of aanwijzingen heeft gebruikt.

    11. Klachten
    Indien een cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen zeven dagen, schriftelijk worden gemeld aan Voetzorg Nieuw-Vennep.

    Voetzorg Nieuw-Vennep dient de cliënt binnen zeven dagen na ontvangst van de schriftelijke klacht, een adequaat antwoord te geven. Indien de klacht gegrond is dan zal Voetzorg Nieuw-Vennep de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen. Indien Voetzorg Nieuw-Vennep en cliënt niet tot overeenstemming kunnen komen dan kan de cliënt het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie.

    12. Gedrag
    De cliënt dient zich in de praktijk volgens de algemeen aanvaarde normen te gedragen. Indien een cliënt na waarschuwing, onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Voetzorg Nieuw-Vennep het recht de cliënt de toegang tot de praktijk te ontzeggen zonder opgaaf van redenen.

    13. Recht
    Op welke overeenkomst tussen Voetzorg Nieuw-Vennep en cliënt is het Nederlands recht van toepassing. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.